“Vi är stolta över den kunskap och det utbud som Sorundahallarna erbjuder.”
- Charbel Gabbour, verksamhetschef Martin & Servera Restaurangbutiker
Konceptet med tillhörande butiksdesign är tänkt att kunna erbjuda restaurangbutikernas kunder aktuella och spännande produkter på en säsongsbaserad grund.
– Genom den här gemensamma satsningen ger man restaurangbutikernas kunder, såsom mindre restauranger och caféer som vanligtvis inte handlar av hallarna, samt öppna upp för de ca. 26 000 privatpersonerna som är medlemmar i restaurangbutikernas ”Matklubben” att kunna handla varor från Sorundahallarna, Kenneth Hellberg, försäljningschef Sorundahallarna
I butikerna kommer Lite mer utvalt att ramas in tydligt med hjälp av en speciellt framtagen butiksdesign som ger en känsla av ett genuint hantverk och respekt för råvarorna.
“Vi är stolta över den kunskap och det utbud som Sorundahallarna erbjuder.”
- Charbel Gabbour, verksamhetschef Martin & Servera Restaurangbutiker
Tanken är att produkterna i butikerna ska vara ett levande sortiment som ska kunna växa och anpassa sig efter kundernas efterfrågan. Redan nu kan man exempelvis hitta färsk ”pico de gallo”, brunoise på rotfrukter, färsk skuren frukt och kallpressade juicer från Grönsakshallen. Färska korvar, dubbelmald kalvfärs, smashburgare från Fällmans.
– Då efterfrågan på färsk fisk och skaldjur inte är så stor idag så kommer Fiskhallens produkter till en början finnas som beställningsvara, för hämtning i butikerna. Där kommer det bland annat vara produkter som ostron, räkor eller odlad Hälleflundra, säger Kenneth Hellberg.